Diriliş Ertuğrul sözleri

Diriliş Ertuğrul sözleri

Diriliş Ertuğrul sözleri

Diriliş Ertuğrul sözleri


“Kanım sana feda olsun baba… Bu da sana dert olsun.”

“Ben toy yapılmasına değil, beylerin en küçük sıkıntılar karşısında, sürekli toy isteyip insanları telaşlandırmasına izin vermedim.”

“Oğul beylerin toy isteğini reddetmek de ne ola? Sen neler edersin?”

“Bu obanın beyi bensem kararları ben veririm! Verdiğim kararları sorgulamanın yeri ne burasıdır ne de sizin vazifeniz. Vakti geldiğinde toyu toplar, beyleri dinlerim.”

“Eline, beline, diline sahip olasın. Rızkı Huda’dan gayri kimsede aramayasın. Hünerini, zekanı hayır dışında harcamayasın.”

“Sana borcum vardır beyim. Borcumu ödemeden gitmek bana zül gelir.”

“Haçaturyan, seni azad ettim. Dilediğin yere gidebilirsin.”

“Maria Petro’yu yere serer”

“Gözlerin senden olanı tanımaz, gönlün de senle yürüyeni bilmez ise cengi çoktan yitirmişsindir gardaş.”

“Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyiniz, aksine onlar diridirler. Ancak siz göremezsiniz.”

“Biz de bu toprakları vatan kılmak niyetindeyiz.”

“Biz Türkler de mazluma umut olmayı severiz.”

“Ne vakit yiğitliğin değil, altının peşine düştük, işte o gün kaybettik.”

“Kurtlar puslu havayı severmiş. Hadi yiğitlerim sefer bizim, zafer Allah’ındır!”

“Bu topraklar ateşle çevrilidir Halime. Lakin, biz İbrahim gibi Allah’a sığınırsak o ateş bize gül bahçesi gibi görünecektir. Bize, hepimize düşen Allah’a tevekkül etmektir.”

“Bu sefer düşman topyekûn saldırıya geçecek o yüzden kaybedecek vaktimiz yoktur. Bir kale gibi set olmalıyız onlara.”

“Bu uğursuz topraklara nizam getirecek Ural’ın beyliğinin önünde kim varsa öfkende boğulsun. Gayrı gün bizim günümüzdür.”

“Hayme Hatun! Bu obanın beyi benim! Toyun ne vakit yapılacağına ben karar veririm!”

“Siz ne vakittir rızık peşine düşer oldunuz? Rızkı veren Hüda değil midir? Haçaturyan Tanrı misafiridir. Tanrı misafiri on rızıkla gelir, birini yer dokuzu kalır. Ne vakittir yaradanın Rezzak ismini unutur oldunuz siz ha?”

“Bu musibetler selametin habercisi. Oku ne kadar gerersen o kadar uzağa gider. Bundan sebeptir ki dik durasın. Gayrı sen obanın Hatunu, Ertuğrul’un vekilisin, sen bu obadaki bütün çocukların anasısın.”
Daha yeni Daha eski