En Güzel Ramazan Davulcusu Manileri

En Güzel Ramazan Davulcusu Manileri

Sayfa içeriği : Ramazan Manileri, En Güzel Ramazan Manileri, Ramazan Manileri Facebook, Eski Ramazan Manileri, Eski Ramazan Gelenekleri, Ramazan Gelenekleri, Ramazan Manileri
En Güzel Ramazan Davulcusu Manileri
En Güzel Ramazan Davulcusu Manileri

Mani 1

Akşamdan pilavı pişirdim
Gene karnımı şişirdim
Çok mani diyecektim ama
Defteri yolda düşürdüm

Mani 2

Akşam ezanı dinlemek
Sahur vakti yemek yemek
Ramazana mahsus şeydir
Gece davulcu söylemek

Mani 3

Aldanma sağa sola
Gel gidelim hak yola
Güzel oruç tutanın
Âkıbeti hayrola.

Mani 4

Arnavut'musun Tatar'mısın
Ekşili çorba yapar mısın
Sana davul çalıyorum amma
Acaba sen oruç tutar mısın

Mani 5

Bak geldi etli dolma
Çok yiyip göbek salma.
Üstüne bir kahve iç
Terâvihe geç kalma!

Mani 6

Bekçiniz kapıya geldi
Cümlenize selam verdi.
Darılmayın iki gözüm
Bahşişin almaya geldi.

Mani 7

Besmeleyle çıktım yola
Selam verdim sağa sola
A benim ağalarım
Ramazanınız mübarek ola.

Mani 8

Bu aya hürmet gerek
Nîmete şükür gerek
Mübârek Ramazan‘da
Hakka ibâdet gerek.

Mani 9

Bu aya sultan ay derler
Kaymak ile baldan yerler
Ezelden adet kılınmış
Bekçiye bahşiş verirler.

Mani 10

Bu gece ayın evveli
Açıldı İslâm‘ın gülü
Geldi Mubarek ramazan
Mesrur etti cân ü dili.

Mani 11

Cebimin ağzı dardır
İçinde şeker vardır.
Sabreyle aman gönül
İftara neler vardır?

Mani 12

Çatal kaşık elimde
Besmele var dilimde
Fazla kaşık salladım
Bir sızı var kolumda

Mani 13

Davulumun ipi kaytan
Kalmadı sırtıma mintan
Virin ağalar bahşişim
Alayım sırtıma mintan

Mani 14

Davulun içi pekmez
Çalarım fakat ötmez.
Bir bahşiş vermezseniz
Davulcu buradan gitmez.

Mani 15

Deniz suyu serindir
Damla gibi derindir
Bir tek hurma da olsa
Bir mü'mini sevindir.

Mani 16

Duvardan kedi atladı
Bekçinin ödü patladı.
Merak etme bekçi baba
Bey kesesini yokladı.
Daha yeni Daha eski